Hortonomien Yhdistys ry         Hortonomernas Förening rf

49400 Hamina

Hortonomien yhdistyksen johtokunta:

Emmi Turkki, puheenjohtaja

Tervehdys, olen Emmi Turkki ja yhdistyksen nykyinen puheenjohtaja. Olen toiminut johtokunnassa vuodesta 2017 lähtien muun muassa sihteerinä ja varapuheenjohtajana. Kokemusta minulta löytyy myös opiskelijajärjestöissä toimimisesta. Tähänastisen työurani olen tehnyt maisemasuunnittelijana monialaisessa konsulttitoimistossa ja kätteni jälkiä voi bongata erityisesti Helsingin puistoalueilta. Viime keväänä suoritin maisteritutkinnon kaupunkitutkimuksen ja -suunnittelun koulutusohjelmasta ja odotan jo innolla miten uusi tutkinto pääsee oikeuksiinsa työelämässä.

Tea Karjalainen, varapuheenjohtaja

Hei, olen Tea Karjalainen ja toimin yhdistyksessä varapuheenjohtajana ja tiedotusvastaavana. Työskentelen Helsingin kaupunkiympäristössä puistojen rakennuttamisen projektinjohtajana. Olen tehnyt aikaisemman viheralan urani kunnossapidossa ja nyt viherrakennuttamisessa. Työ on mielenkiintoista, ja on kiva nähdä miten suunnitelmat alkavat elämään käytännössä. Olen koulutukseltani puutarhuri, merkonomi, hortonomi yamk. Opiskelut ovat pääosin olleet työn ohella. Harrastan käsitöitä ja valokuvausta sekä kirjoittamista.

Maarit Elo-Valente ,sihteeri (stipendit)

Olen Maarit Elo-Valente ja olen ollut Hortonomien Yhdistyksen johtokunnassa vuodesta 2018 asti. Ensin toimin varainhoitajana ja nyt kahden vuoden ajan stipendivastaavana. Valmistuin maisemasuunnittelun hortonomiksi Lepaalta 2015, mutta sitä ennen olen tehnyt uraa arkeologina ja kirjankustantajana. Tätä nykyä suunnittelen enimmäkseen yksityispihoja ja rakennutan taloja. Jos vapaa-aikaa jää, ulkoilen, teen ruokaa ja luen paksuja kirjoja.

Katja Wallin

Olen Katja Wallin ja toimin yhdistyksessä johtokunnan jäsenen ominaisuudessa. Viheralalle olen päätynyt hieman vahingossa, kun lukion jälkeen puutarhakoulu oli ainoa opinahjo, jonne pääsin. Ensimmäisestä päivästä lähtien oli selvää, että ala oli minulle juuri se oikea. Puutarhakoulun jälkeen oli luontevaa jatkaa opintoja hortonomiksi. Valmistuin YH Noviasta ja tein siellä myöhemmin myös YAMK-tutkinnon. Olen töissä Helsingin kaupungilla, olen työskennellyt sekä viherrakentamisen, että viheralueiden hoidon parissa. Nykyinen työni ei liity viheralaan, mutta vapaa-ajalla vihreä on kuitenkin vahvasti läsnä. Hortonomien yhdistyksessä mukana oleminen pitää minut mukana viheralan kuvioissa mutta parasta kuitenkin on oman viljelypalstan hoito.

Susanna Kukkamäki

Olen Susanna Kukkamäki ja aloitin Hortonomien Yhdistyksen johtokunnan varajäsenenä vuonna 2020 ja jäseneksi tulin viime vuosikokouksessa. Olen valmistunut puistopuutarhuriksi vuonna 2010 Keuda Mäntsälästä ja maisemasuunnittelun hortonomiksi vuonna 2016 Lepaalta. Olen kiinnostunut puutarhojen lisäksi historiasta ja paikkatiedosta, jotka myös nivoutuvat yhteen tulevassa maisemantutkimuksen gradussani.

Paula Tuurnala

Hei, olen Paula Tuurnala ja tulin mukaan yhdistykseen ja samalla valituksi johtokuntaan jäseneksi vuonna 2018. Kuluneen kauden olen toiminut yhdistyksen sihteerin tehtävissä. Ennen hortonomin opintojani olen valmistunut kauppatieteen maisteriksi ja tehnyt pitkään töitä mm kaupunkikehittämisen parissa. Lepaalla opiskelun ohessa olen tehnyt viheralan töitä laidasta laitaan ja kiinnostukseni alaa kohtaan on sen kun vain lisääntynyt ja laaja-alaistunut. Vastikään aloitin työt Porvoon kaupungin viheraluesuunnittelijana, joten nyt tunnen olevani ns olennaisen äärellä. Töiden ohella on vielä saatettava loppuu opinnäytetyö, jonka aiheena on rakennetun ympäristön monimuotoisuuden lisääminen pihasuunnittelun keinoin. Pidän itseäni etuoikeutettuna kun saan toimia alalla, jonka koen merkitykselliseksi ja jossa oppiminen ei taatusti lopu kesken.

Varajäsenet:

Terho Marttila

Nimeni on Terho Marttila ja olen kuulunut Hortonomien Yhdistys ry:n johtokuntaan vuodesta 2016.  Nykyinen roolini on varajäsen. Työskentelen viheraluepäällikkönä Kaarinan kaupungilla. Koulutukseltani olen puutarhuri, hortonomi sekä FM. Minulla on taustaa useista puutarha- ja viheralan yhdistyksistä sekä luottamustehtävistä. Olen kokenut, että yhdistystoiminnasta on ollut paljon apua etenkin ammatillisessa verkostoitumisessa. Varajäsenenä en hoida johtokunnassa tällä hetkellä mitään erityistä tehtävää, mutta olen käytettävissä tarpeen niin vaatiessa ja tuen johtokuntaa parhaani mukaan.

Piritta Tanila

Moi, oon Piritta Tanila. Valmistuin 2015 maisemasuunnittelun hortonomiksi Lepaalta. Olen työskennellyt viherrakentajana Tukholmassa, puutarhurina Helsingin sairaalaympäristöissä ja viheralueiden hoidon ja viherrakentamisen työnjohtajana pääkaupunkiseudulla. Tällä hetkellä työskentelen Destialla viheralueiden hoidosta ja kunnossapidosta vastaavana työmaapäällikkönä Helsingissä. Vapaa-ajallani harrastan lukemista, retkeilyä ja ihmettelen maailmaa mäyräkoiramme Nitan kanssa.

Ilona Viira, johtokunnan ulkopuolinen rahastonhoitaja

Hei, olen Ilona Viira ja hoidan yhdistyksen taloutta ja kirjanpitoa. Tulen Haminasta ja harrastan työni lisäksi puutarhahoitoa ja koripalloerotuomarina olemista. Eräs japanilainen on joskus sanonut, että mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito ja sekään ei ole tärkeää.

Ota yhteyttä johtokuntaan

Onko sinulla jotain kysyttävää tai kerrottavaa yhdistyksen johtokunnalle?

Voit olla meihin yhteydessä täyttämällä tämän lomakkeen tai suoraan sähköpostilla hortonomienyhdistys@gmail.com.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.