Hortoklubin tunnelmia

7.7.2017 klo 16:00

Sää suosi hortoklubin kävijöitä ja Lahti tarjosi paljon mielenkiintoisia puheenaiheita.

Tämän vuoden hortoklubi keräsi reilun kymmenen hegen osanoton ja olosuhteet Lahdessa eivät olisi voineet olla miellyttävämmät. Myöhäisen kasvukauden vuoksi innolla odotetut likusterisyreenit olivat vielä nupuillaan, mutta oppaillamme Markku Saarella ja Eeva Blombergilla oli paljon muutakin kerrottavaa ja näytettävää Lahdesta.

Kierroksemme alkoi Felmannin puistosta, jossa Saari kertoi meille puiston historiasta. Tarinat sivusivat myös Suomen historiaa, kun ohitimme vaikuttavan Punavankien muistomerkin.

Matkamme jatkui Sireenikujan ja likusterisyreenien kautta Pikkuvesijärven puistoon, jossa saimme kuulla lisää mielenkiintoisia tarinoita puistoon liittyen. Tämän jälkeen vetovastuu siirtyi Eeva Blombergille, joka vei meidät katsomaan Malskin korttelia. Hän on osallistunut kansipihojen suunnitteluun ja eritoten kannen päälle suunnitellut kasvualustarakenteet saivat kuuntelijoiden korvat hörölleen. Ilta huipentui hyvän ruoan merkeissä Bistro Popotissa.

Kiitos kaikille osanottajille ja asiantunteville oppailemme!

Käy katsomassa lisää hortoklubin tunnelmia nettisivujemme kuvagalleriasta Tapahtumat-välilehdeltä.